Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Το βλέμμα του βασιλιά

Συγγραφέας: Κάθριν Μπάννερ
Μετάφραση: Δώρα Βασιλάκη
ΣΕΙΡΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ
Εκδόσεις Πατάκη
ISBN: 978-960-16-2801-1
ΣΧΗΜΑ:14Χ21
ΣΕΛΙΔΕΣ: 536
ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 19,43€
ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2010

Η ζωή του δεκαπεντάχρονου Λίο έχει περιορισμένες προοπτικές. Είναι μαθητής σε σχολείο στρατιωτικής εκπαίδευσης, ζει με τη θεοσεβούμενη γιαγιά του, έχει να φροντίσει τον μικρό του αδελφό και, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, είναι υποχρεωμένος να καταπιέζει διαρκώς τις έμφυτες μαγικές δυνάμεις του για να μη θεωρηθεί εχθρός του βασιλείου.
Όταν, όμως, βρίσκει ένα άγραφο βιβλίο στο χιόνι, όλα αλλάζουν.
Από την πρώτη στιγμή που αγγίζει το βιβλίο, ο Λίο διαισθάνεται μία αλλόκοτη δύναμη. Κείμενα αρχίζουν σταδιακά να εμφανίζονται στις σελίδες, αποκαλύπτοντας μυστικά της οικογένειάς του, εξιστορώντας το παρελθόν της Μαλόνια και ξετυλίγοντας την ιστορία του Ράιαν και της Άννα, δύο εφήβων από ένα παράλληλο σύμπαν.

Το Βλέμμα του Βασιλιά είναι ένα μυθιστόρημα με υποβλητικό ρυθμό αφήγησης και μοναδική δομή. Ζητά από τον αναγνώστη να συμμετέχει στην πλοκή συλλέγοντας στοιχεία με σκοπό να εξάγει τα δικά του συμπεράσματα. Ένα από τα κεντρικά θέματά του είναι ο τρόπος με τον οποίο η καθημερινότητα συμπορεύεται με το εξωπραγματικό ενώ εξίσου σημαντικά είναι και τα όνειρα, τα οποία συνυπάρχουν με την πραγματικότητα, όπως και το θείο με το επίγειο. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την υποβλητική γραφή της 16χρονης Κάθριν Μπάνερ, δημιουργούν ένα ξεχωριστό μυθιστόρημα φαντασίας για ξεχωριστούς αναγνώστες.

Η Κάθριν Μπάνερ αποδεικνύει ότι η ηλικία δε μπορεί να σταθεί εμπόδιο όταν θέλεις να γίνεις συγγραφέας.
«Όταν ήμουν μικρή, πάντα έγραφα μικρές ιστορίες. Δε σκέφτηκα ποτέ ότι θα μπορούσα να το κάνω και ως επάγγελμα. Το θεωρούσα απλώς ένα όμορφο παιχνίδι. Όταν ήμουν 11-12 χρονών, επιχείρησα να γράψω μεγαλύτερες σε έκταση ιστορίες – περίπου 20.000 λέξεων. Ωστόσο δε τις τελείωνα πάντα. Πειραματιζόμουν με διάφορες ιδέες και παράλληλα εξασκούσα και βελτίωνα τον τρόπο γραφής μου. Κάποιες φορές διάβαζα αυτές τις ιστορίες στους δικούς μου. Δεν ήταν και πολύ καλές αλλά οι γονείς μου πάντα με ενθάρρυναν.
»Το πρώτο μου αληθινό βιβλίο ήταν πολύ διαφορετικό. Η έμπνευση για αυτό ήρθε εντελώς ξαφνικά και με συνεπήρε. Ένιωθα ότι έπρεπε να αποτυπώσω τους χαρακτήρες. Αυτή τη φορά δεν το έδειξα σε κανέναν μέχρι να το τελειώσω. Ξεκίνησα με ένα αρκετά πρόχειρο προσχέδιο στο χαρτί και μετά το πέταξα και ξεκίνησα πάλι από την αρχή γράφοντας στον υπολογιστή ένα καλό πρώτο πλάνο. Ήταν κάπως δύσκολο να εξισορροπήσω τα μαθήματα του σχολείου με τη συγγραφή του βιβλίου, αλλά οι καθηγητές μου με υποστήριξαν σε μεγάλο βαθμό. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων σημείωνα τις ιδέες μου σε όποια επιφάνεια έβρισκα εύκαιρη, ακόμη και πάνω σε φακέλους. Αφιέρωνα για το βιβλίο σχεδόν μιάμιση ώρα καθημερινά και προσπαθούσα να εκμεταλλευτώ την κάθε στιγμή ελεύθερου χρόνου που είχα. Το βιβλίο ολοκληρώθηκε σε ενάμιση χρόνο περίπου. Το έγραψα χωρίς να μου περάσει καν από το μυαλό ότι θα μπορούσε να εκδοθεί. Στα δεκαέξι μου πήγα σε μία ομιλία με θέμα τη συγγραφή και ρώτησα τον ομιλητή αν πίστευε ότι ήμουν πολύ μικρή για να εκδώσω βιβλίο. Όταν του ανέφερα ότι είχα ήδη γράψει ένα βιβλίο, μου ζήτησε να του ρίξει μια ματιά. Στάθηκα τυχερή γιατί του άρεσε. Αμέσως έγινε ο ατζέντης μου και βρήκε ενδιαφερόμενο εκδότη. Δε φαντάζεστε την έκπληξή μου όταν μου είπαν ότι το βιβλίο μου ήταν πραγματικά καλό».
Αποσπάσματα από συνέντευξη της Κάθριν Μπάνερ στην εφημερίδα Daily Mail

Η Κάθριν Μπάνερ γεννήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία το 1989 και ξεκίνησε να γράφει το Βλέμμα του Βασιλιά σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών, ενώ ήταν ακόμα μαθήτρια Γυμνασίου. Τώρα έχει τελειώσει το δεύτερο μυθιστόρημά της και παρακολουθεί μαθήματα Αγγλικής φιλολογίας στο πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνταγές