Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Χωρίς τη μαμά μου

Συγγραφέας: Τζένη Θεοφανοπούλου
Σειρά: Μικρή Πυξίδα (από 13 ετών)
Εκδόσεις Ψυχογιός
Πρώτη έκδοση: Νοέμβριος 2010
Σελ.: 176
Τιμή: 9,90€
ISBN: 978-960-453-830-0

Γεια σας. Με λένε Φωτεινή Αντύπα και είμαι δώδεκα χρόνων και κάτι μηνών. Πηγαίνω στην πρώτη Γυμνασίου και ζω με τον μπαμπά μου και τον αδελφό μου, τον Βασίλη, σε μια γειτονιά της Αθήνας.
Σε λίγες μέρες είναι τα γενέθλια της μαμάς. Αν ζούσε, θα γινόταν τώρα σαράντα χρόνων. Δεν ξέρω πόσο καλά τη θυμάμαι. Δεν μπορώ να πω με απόλυτη σιγουριά αν τα μάτια της ήταν γαλάζια ή πράσινα, αν ήταν ψηλή ή κοντή -εμένα έτσι κι αλλιώς μου φαινόταν πολύ ψηλή γιατί τότε ήμουν μικρή- ή πόσο μακριά ήταν τα μαλλιά της. Θυμάμαι όμως ότι ήταν πορτοκαλιά, ναι, δε λέω ψέματα, η μαμά μου είχε πορτοκαλιά μαλλιά. Θυμάμαι ακόμα και μυρωδιά, ανακατεμένη λεβάντα και τριαντάφυλλο, να με χαλαρώνει λίγο προτού ανταλλάξουμε το τελευταίο φιλί της ημέρας. Ο μπαμπάς λέει πως ήταν το άρωμά της –έχει φυλάξει το τελευταίο μπουκαλάκι- αλλά μπα, δεν είναι ακριβώς η ίδια μυρωδιά.
Στο σπίτι, όμως, έχουμε πολλές φωτογραφίες. Τη μαμά κοριτσάκι, τη μαμά κοπέλα στο λύκειο, τη μαμά νύφη, τη μαμά έγκυο, πρώτα στον Βασίλη κι αργότερα σ’ εμένα. Σίγουρα, ήταν πολύ όμορφη γυναίκα η μαμά μου. Έχω φτιάξει ένα άλμπουμ καταδικό μου και το έχω στο δωμάτιό μου. Έτσι κρατώ μέσα στο μυαλό μου την πιο όμορφη εικόνα της.

“Καλογραμμένο μυθιστόρημα με θέμα την απώλεια ενός γονιού, το οποίο, σε συνδυασμό πρωτοπρόσωπης και τριτοπρόσωπης αφήγησης, καταπιάνεται με την ψυχολογία του πένθους. Γράφοντας το ημερολόγιο της, η ηρωίδα ξαναζεί τις αναμνήσεις με τη μητέρα της έως ότου φτάσει σε μια ζωτική κάθαρση. Ξεπερνώντας το θυμό, την απορία και τον αβάσταχτο πόνο, και αφού δε γίνεται ν’ αλλάξει το παρελθόν, αποφασίζει να προσπαθήσει για ένα μέλλον δημιουργικό και χαρούμενο.”
Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Η ΤΖΕΝΗ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι καθηγήτρια μουσικής. Σε συνεργασία με τον Άγγελο Βελεγράκη έχει εκδώσει τα βιβλία Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων (Τόμος Α΄& Β΄). Ποιήματα και πεζά της έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικές εκδόσεις, ενώ το μυθιστόρημά της ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΜΑΜΑ ΜΟΥ έχει τιμηθεί με το Βραβείο Μυθιστορήματος της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς το 2009.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνταγές